2016 - del 1

Januari
Året fick en bra start med nyårsfest hemma hos Gustaf, det var mysigt trots att jag var otroligt sjuk och fick ligga i sängen typ hela kvällen. Senare i Januari åkte jag, Camilla, Robin, Axel och Gustaf upp till sälen. Jag gav mig fan på att lära mig brädan, vi gick på E-type, bio, lagade massa god mat och bara njöt. Jag var tok-kär i Gustaf och de andra var nog måttligt roade av oss... På folkhögskolan fortsatte vi att beta av anatomin och gick över till styrketräning efter en vår fylld med konditionsträning.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Februari
Jag spenderade en helg ute på ön, där det mest regnade och jag bara återhämtade mig. Jag och Gustaf firade alla hjärtans dag på Sankt Jörgens spa med spa, övernattning och den godaste 3 rätter jag ätit!
I Februari var både jag och Gustaf vegetarianer, något vi tummade på uppe i sälen. Jag fick även låna mormor lilla bil dessa månader av vinter vilket var en sjuk lättnad!

Processed with VSCOcam with f2 preset

Mars
I mars gick andra skidresan för året, till sälen igen med skolan. Det blev 3 dagar med bräd-åkning och 2 långa och kämpiga dagar på längdskidor... Vi tältade ute på fjället en natt och jag var mycket missnöjd över kylan! Jag jobbade extra både vardagskvällar och helger på Nygrens, i mars hade jag jobbat där i 5 månader. Vi hade kost och näringslära i skolan och därför även matkreation där vi lagade god och hälsosam mat!

April
Jag började att ha PT kunder för en skoluppgift och körde ett tufft pass med Emma ute i parken vid min lägenhet. Vi började vara ute mer i skolan och hade en fjärdeklass i friluftsliv en dag. Jag fick vara med att lära dem att bygga eldar bland annat. Kallt men gött att vara ute i naturen mycket! Jag började med längre cykel turer, första på 3 mil och sen hittade jag en favorit runda på 4,5 mil. Peppad var jag! Tror det var i April jag köpte min biljett till tjej-vättern också.

Processed with VSCO with f2 preset
 Processed with VSCO with f2 preset Processed with VSCO with f2 preset

Maj
VI hade en stor hajk med skolan som inkluderade cykel, lång vandring (jag och Daniel  på bild när vi insåg att vi gått några kilometer fel under vandringen och att vattnet var slut) , golf, vindskydd, hotell, köra fyrhjulig och gå på styltor. Helt normalt! haha. Sedan så paddlade vi till vår lärares stuga för lite fika och häng i solen. Jag och Gustaf åkte ut på middag med familjen på ön! Sedan tog jag examen från Hjälmared efter ett år som "Idrottsledare & friluftsguide". Skönt!

Processed with VSCO with f2 preset

Juni
Midsommar var het och vi knödde ett gött gäng på balkongen. Lekte lekar, drack bål och Gustaf grillade supergod mat! Jag jobbade mer och mer på Nygrens café, tränade hårdare och bytte upp både mobil och dator. Åkte till Fjällbacka på träningsresa med mamma och hennes kollegor, som tack för frilans jobb jag gjort för deras företag. Cyklade tjej-vättern i Motala och pussade på min pojkvän såklart!